امر به معروف و نهی از منکر  با انتقاد از پوست کلفت ها
امر به معروف و نهی از منکر  با انتقاد از پوست کلفت ها

امر به معروف و نهی از منکر با انتقاد از پوست کلفت ها

ای اهل عالم ما هم خدایی داریم...

برق ارزان است گران هم نخواهد شد...

به برجهای جدید ساخته شده در اراک نگاه کنید....به ذهن شما چه چیزهایی خطور می کند؟؟؟

مثلا میدان شریعتی....خیابانهای عباس آباد...خرم...و... قایم مقام...

از نماهای عجیب و غریب سنگی آنها که بگذریم!!! بی ارتباط با اب و هوا و فرهنگ..

زیبا سازی با نصب انبوهی از لامپ ها و نورپردازی بسیار جهت زیبا نشان دادن نمای مجتمع ها!!!! مسکونی!!!

بالاخره وزیر نیرو که می گوید برق ارزان است و ضرر می کنیم و باید گرانش کنیم راست می گوید یا شوخی می کند؟؟؟

راستی مهندسان معمار ....در اراک.... نبوغشان در همین حد است... یا پول حاصل فعلا آنها را تامین نموده... این طراحی انسانی است؟ طبیعی است؟ معنوی است؟ ....در یک کلمه اصول را رعایت نموده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

پول برقهای مصرفی زاید توسط انبوه کولرهای گازی و ....آلوده کردن محیطزیست با مصرف زیادی  و اتلاف را مالکان میدهند البته... و مهندسان هم دستمزد طراحیشان را می گیرند...(طراحی!!! که نه... سرهم بندی البته!!!)

پس مبارک است!!!!  پول...پول...پول...را عشق است اتلاف انرژی و منابع خدادادی به درک اسفل السافلین!!! بهره وری نابود باد!...اشرافی گری و نمایش ثروت و انتفاع از منابع عمومی زنده باد!!! این معنای معماری ایرانی و اسلامی است؟ افسوس.... 

این مخصوص اراک نیست در کلانشهرهای تبریز و اردبیل و تهران و کرج قانون اجباری هم وضع شده ....من کجای کارم؟!

ه گزارش تبریز مدرن (http://www.bargozideha.com)   :شهردار تبریز از تهیه و ارسال لایحه‌ای با موضوع نورپردازی به شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: با تصویب این لایحه، ارایه گواهی پایان کار به ساختمان‌های مرتفع‌تر از شش طبقه، منوط به اجرای نورپردازی خواهد بود.!!!!!

ساختمان ایستگاه سرعین اردبیل


ناگفته نماند منظور نگارنده این است که زیباسازی نمای ساختمان ها فقط این نیست که در اجرای نما از گرانترین و مرغوبترین مصالح و تزئینات استقاده شود؛ چرا که درصورت توجه به هنر و سلیقه نماسازی حتی با استفاده از ساده ترین و ارزان قیمت ترین مصالح نیز می توان شکیل ترین و دلپسندترین نمای ساختمانی را بوجود آورد. ساختمان مسکونی با تجاری فرهنگی مذهبی صنعتی متفاوت است. رواج مصرف گرایی و یا تحمیل هزینه آب و برق و گاز و انرژی  عده ای خاص بر عموم مردم مستضعف نیز قطعا پسندیده نیست ولو به بهانه زیبا سازی. به نظر نویسنده زیبا سازی ابتدا از رعایت بهداشت و رعایت نظم حاصل می شود....حال این دو مورد را در "اراک" داریم یا خیر؟!